dissabte, 12 de maig del 2012

Els estrangers inverteixen en Catalunya

10 de maig de 2012 13:53 h

El capital de fora segueix venint però perd pes en relació a la resta de l'Estat espanyol


Malgrat que el 2010 i 2011 Catalunya va registrar les millors xifres en inversió estrangera directa (IED) dels últims deu anys -amb 3.952 i 3.022 milions d'euros rebuts, respectivament-, el seu pes cau fins a 6 punts en relació al conjunt de diner estranger que es va rebre a l'Estat. Mentre que del 2002 i al 2006 Catalunya va representar el 18,8% de l'IED d'Espanya, entre el 2007 i el 2011 el seu pes va caure fins al 12,8%. Així ho conclou un estudi elaborat per ESADE i que explica la pèrdua per la forta recuperació de les inversions a l'Estat durant l'any passat, sobretot a Madrid, i un nou escenari mundial en què els països emergent guanyen pes i ja sumen el 51% del total de la inversió estrangera .


L'informe bianual 'La inversió estrangera a l'àrea de Barcelona', que s'ha presentat aquest dijous a Barcelona, ha estat encarregat per l'Ajuntament de Barcelona i elaborat per l'escola de negocis amb, entre d'altres dades i informacions estadístiques, les respostes d'un grup d'experts representants de cambres de comerç, consolats estrangers, bufets d'advocats i consultors especialitzats.

A partir de les respostes recollides, l'informe proposa continuar desenvolupant i reforçant el gran actiu que suposa la marca 'Barcelona', de gran reconeixement arreu del món. I en aquest sentit, recomana potenciar una única marca de 'Gran Barcelona' per promocionar la capital catalana però també el seu entorn, i per tant Catalunya, com a capital mediterrània de negocis, tot destacant la importància que en un món global té el concepte de 'ciutat hub' per a les inversions.

Els experts apunten que donar a conèixer mundialment una marca és molt costos i llarg per això creuen que el més lògic i eficient és aprofitar la marca Barcelona que ja és mundialment coneguda. "El que no hem de fer és malgastar esforços en diversificar altres marques", ha explicat Xavier Mendoza, professor d'ESADE i coautor de l'informe. Segons ell, l'únic que cal fer és fer créixer aquesta marca, sobretot "en la seva dimensió empresarial com a ciutat de negocis" que "és l'atribut menys desenvolupat de la marca".

http://www.directe.cat/noticia/199069/els-estrangers-inverteixen-en-catalunya