El jove pilot català Jaume/Jaime Alguersuari té tot el dret del món a tenir les idees que té, a sentir-se espanyol igual que català i a ser unionista. De la mateixa manera que, com a persona demòcrata, hem de suposar que també defensa el dret a pensar de manera diferent als que som catalans i no espanyols i que optem per les llibertats nacionals.
Ara bé, el que no es pot consentir és que col·labori amb les mentides de l'espanyolisme més ranci. L'ABC ha preguntat algunes persones conegudes sobre què creuen que "necessita Catalunya".
El pilot diu que "España no es la consecuencia de una conquista linguística del castellano". Les motos no li han deixat temps per llegir història? O potser sols llegeix la historiografia oficial del Reino?
Jaime Alguersuari,
piloto de Fórmula 1
«… apertura de miras, respeto al pensamiento de los demás, no solo a conciliar derechos, tradiciones, con España, sino, sobre todo, con Europa. Solo si hacemos una Europa fuerte y unida, tendremos un futuro cierto y optimista.
Tenemos que estar orgullosos de lo que somos, nuestras tradiciones, nuestro estilo de vida, pero dentro de un entendimiento común en el estado español. España no es la consecuencia de una conquista linguística del castellano. Espana no puede ser una imposición. España es el más rico patrimonio cultural e histórico que tenemos. Si lo respetamos, nos entenderemos y nos sentiremos orgullosos de ser españoles. Somos hermanos. Me siento tan español como catalán, defiendo los derechos de las dos partes y no hay necesidad de hacernos daño. Ser catalán es un sentimiento, no un origen, y yo me siento orgulloso cuando se refieren a mí como catalán»
Foto: AFP
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada