L'eurodiputat diu que el govern espanyol va evitar la visita d'eurodiputats al Port de Tarragona
Ramon Tremosa. Foto: Adrià Costa
L'eurodiputat convergent Ramon Tremosa ha assegurat aquest dijous que el govern espanyol va boicotejar i evitar la visita d'un conjunt d'eurodiputats al Port de Tarragona al març d'enguany. Tremosa ha dit que membres de la comissió europea i experts en logística van arribar a viatjar a Barcelona però les fortes pressions fetes per diputats socialistes i el mateix govern central van evitar la seva arribada al Port de Tarragona. Tremosa ha assegurat, doncs, que el govern de l'Estat "no té cap interès" en què els ports catalans estiguin connectats amb la resta d'Europa a través de l'ample ferroviari perquè implicaria la pèrdua del monopoli que té actualment Renfe i un fort cop per l'economia de Madrid.
Així mateix, Tremosa ha lamentat les contínues al·legacions que presenta el govern de l'Estat a la publicació de xarxa bàsica transeuropea prevista per aquest mes de juny i passi ara a publicar-se a l'octubre. Tremosa ha assegurat que la Comissió Europea té especial interès en potenciar el corredor del mediterrani però és el mateix govern central qui ho impedeix. Tremosa ha conclòs assegurant que no hi ha cap raó tècnica per no impulsar el Corredor del Mediterrani i és una qüestió únicament de "voluntat política".
L'eurodiputat convergent ha fet aquestes declaracions en el marc del 7è Fòrum d'Empresaris que PIMEC ha celebrat al llarg d'aquest dijous al Tecnoparc de Reus.
Prioritat el Port de Tarragona i l'A-27
El president del Port de Tarragona, Josep Andreu, ha insistit un cop més que per seguir creixent econòmicament, el Port no pot estar sense una data definida per entrar en l'ample europeu. Tot i que Andreu ha presentat opcions alternatives, ha lamentat que per part de l'Estat no s'hagin definit la implantació definitiva del corredor fins el 2020. Segons el president del Port, aquesta data a llarg termini deixa la situació del Port de Tarragona "en fora de joc" respecte els seus competidors. Així mateix, Andreu ha recordat un cop més que l'A-27 també és una infraestructura "bàsica, clau, per vertebrar el territori i potenciar l'economia".
L'eurodiputat convergent Ramon Tremosa ha assegurat aquest dijous que el govern espanyol va boicotejar i evitar la visita d'un conjunt d'eurodiputats al Port de Tarragona al març d'enguany. Tremosa ha dit que membres de la comissió europea i experts en logística van arribar a viatjar a Barcelona però les fortes pressions fetes per diputats socialistes i el mateix govern central van evitar la seva arribada al Port de Tarragona. Tremosa ha assegurat, doncs, que el govern de l'Estat "no té cap interès" en què els ports catalans estiguin connectats amb la resta d'Europa a través de l'ample ferroviari perquè implicaria la pèrdua del monopoli que té actualment Renfe i un fort cop per l'economia de Madrid.
Així mateix, Tremosa ha lamentat les contínues al·legacions que presenta el govern de l'Estat a la publicació de xarxa bàsica transeuropea prevista per aquest mes de juny i passi ara a publicar-se a l'octubre. Tremosa ha assegurat que la Comissió Europea té especial interès en potenciar el corredor del mediterrani però és el mateix govern central qui ho impedeix. Tremosa ha conclòs assegurant que no hi ha cap raó tècnica per no impulsar el Corredor del Mediterrani i és una qüestió únicament de "voluntat política".
L'eurodiputat convergent ha fet aquestes declaracions en el marc del 7è Fòrum d'Empresaris que PIMEC ha celebrat al llarg d'aquest dijous al Tecnoparc de Reus.
Prioritat el Port de Tarragona i l'A-27
El president del Port de Tarragona, Josep Andreu, ha insistit un cop més que per seguir creixent econòmicament, el Port no pot estar sense una data definida per entrar en l'ample europeu. Tot i que Andreu ha presentat opcions alternatives, ha lamentat que per part de l'Estat no s'hagin definit la implantació definitiva del corredor fins el 2020. Segons el president del Port, aquesta data a llarg termini deixa la situació del Port de Tarragona "en fora de joc" respecte els seus competidors. Així mateix, Andreu ha recordat un cop més que l'A-27 també és una infraestructura "bàsica, clau, per vertebrar el territori i potenciar l'economia".
http://www.naciodigital.cat/noticia/32700/ramon/tremosa/acusa/espanya/boicot
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada