dilluns, 1 d’octubre de 2012

Els empresaris es ressenten de la marca Espanya

Empresaris demanen al govern espanyol que actuï per neutralitzar la desconfiança exterior que afecta els seus negocis internacionals
El president de la constructora FCC, Baldomero Falcones, ha estat un dels primers que ha  denunciat la situació internacional. El president de la constructora FCC, Baldomero Falcones JUAN FERRERAS / EFE
Els empresaris espanyols experimenten en els seus negocis a l'exterior l'efecte de l'erosió que pateix la imatge d'Espanya. Alguns ja han alçat la veu sobre els riscos i volen que el govern espanyol actuï:
  • Francisco Reynés, conseller delegat d'Abertis
  • Salvador Tous, cofundador de la firma de joieria Tous
  • Baldomero Falcones, president de la constructora FCC
  • Joan Tristany, director general d'Amec
El professor de Màrqueting d'Eada, Martín Vivancos, convida a l'autocrítica sobre la situació de la marca Espanya al món en una entrevista: "Mentre venien a comprar, ningú es va preocupar de vendre la marca Espanya".
Podeu llegir-ho a l'Ara Premium.

El govern Rajoy fracassa amb la marca Espanya

La situació econòmica, les actuacions de la Corona  i la poca concreció han fet embarrancar el projecte
L'ESPANYA MONOLÍTICA
 La marca que el PP vol vendre a l'estranger presenta un estat sense diferències. La marca que el PP vol vendre presenta un estat sense diferències GETTY IMAGES
El cap de la diplomàcia espanyola, José Manuel García-Margallo, va etzibar a principis d'any a la seva homòloga nord-americana, Hillary Clinton: "Espanya ha tornat!". Mesos després, amb la prima de risc i el bo a deu anys disparats de manera constant, aquella empenta patriòtica ha perdut gas. Redreçar l'economia i fer-se un lloc al món occidental serà molt més complicat del que pensava el PP. Des de l'àmbit empresarial i des de l'entorn del govern espanyol es comencen a constatar ja les enormes dificultats per vendre a fora l'anomenada marca Espanya, una de les promeses electorals de Rajoy. Madrid s'aferra ara als èxits de la selecció espanyola per provar de revifar el projecte.
Formalment, la idea camina. Hi ha un alt comissionat que ho ha de liderar: el vicepresident d'Inditex, Carlos Espinosa de los Monteros. Es tracta d'un càrrec amb rang de secretari d'estat però sense remuneració econòmica i que penja jeràrquicament del president del govern espanyol. A la pràctica, però, tot està encallat.
Podeu llegir la informació completa a l'ARA PREMIUM

I també: