dimarts, 2 d’octubre del 2012

José Manuel Lara: “Si Cataluña fuera independiente, el Grupo Planeta se tendría que ir”

José Manuel Lara: “Si Cataluña fuera independiente, el Grupo Planeta se tendría que ir”

28.09.2012 MADRID Expansión.com 116
El presidente del Grupo Planeta, José Manuel Lara, asegura que la editorial "se tendría que ir si Cataluña fuera independiente".
En medio de la oleada indepentista catalana, el presidente del Grupo Planeta y editor de La Razón, José Manuel Lara, ha asegurado hoy en una entrevista con Luis del Olmo en ABC Punto Radio que el grupo editorial tendría que abandonar Cataluña si esta llega a independizarse. Concretamente, a "Zaragoza, Madrid o Cuenca".
El empresario, que ve "con una enorme preocupación" la escalada de la oleada independentista en Cataluña, se ha mostrado tajante con los últimos acontecimientos políticos: "no me voy, me echan". Lara ha subrayado además que no tiene sentido mantener "un negocio editorial que tenga la sede en un país extranjero que habla otro idioma. Es absurdo". Eso sí, lo que sí mantendría en Barcelona sería la edición catalana del negocio.
Lara, que ya ha transmitido su preocupación a Artur Mas, se muestra alarmado por una situación "que los partidos están alimentado en los dos sentidos". Así, ha lamentado que le "da un miedo horroroso la radicalización del voto. La situación actual no está para otra guerra del cava. En una guerra como esta habría muertos y heridos graves", ha asegurado el editor, quien está convencido de que "otros negocios también acabarán yéndose de Cataluña".

http://ccaa.elpais.com/ccaa/2012/09/28/catalunya/1348833048_419800.html

Lara se n'aniria de Catalunya amb Planeta, si es proclamava l'estat català

Diu que hauria d'anar-se'n a Saragossa, Madrid o Conca
El president del Grup Planeta, José Manuel Lara, editor del diari La Razón, ha dit que s'enduria els seus negocis fora de Catalunya, si s'acabava proclamant l'estat català. En una entrevista a la cadena ABC Punto Radio, ha manifestat: 'Si Catalunya fos independent, el grup Planeta hauria d'anar-se'n a Saragossa, Madrid o Conca (…). No és que me'n vagi, és que em fan fora', ha afegit Lara, per qui no té sentit que una editorial 'tingui la seu en un país estranger que parla un altre idioma'. Però també ha manifestat que veia impossible la independència. 'No entenc que la proposin seriosament. Ho he dit a Mas.'

http://www.vilaweb.cat/noticia/4043513/20120928/lara-marxaria-planeta-catalunya-proclames-lestat-catala.html

Lara s'emportarà l'editorial Planeta si es proclama l'Estat Català

L'editor recorda la guerra del cava i assegura que "d'altres negocis també se n'anirien"

José Manuel Lara Bosch, anunciant el Premio Planeta 2011. Foto: Pau Cortina.

Una Catalunya independent implicaria que l'Editorial Planeta marxés de Catalunya, ha dit avui mateix el seu propietari, José Manuel Lara, en una entrevista d'aquest divendres al migdia a ABC Punto Radio. "No me'n vaig, em fan fora", ha afegit l'editor, que considera que "les àrees idiomàtiques són sagrades". Lara, això sí, ha dit que a Barcelona es mantindria l'activitat editorial en català.

José Manuel Lara ha afegit que tot això ho ha expressat, de forma personal i directa, al president de la Generalitat. També ha assegurat que "altres negocis també acabaran marxant" i ha alertat sobre que "la situació actual no està per una altra guerra del cava". Lara ha dit, en sentit figurat que "en una guerra com aquesta hi hauria morts i ferits greus".


http://www.naciodigital.cat/noticia/47233/lara/emportara/editorial/planeta/proclama/estat/catala